luni, 28 octombrie 2013

Ne miscam si noi mai cu talent, tataie?

Acest articol nu contine plasare de produse, dar in el va fi vorba despre un singur produs care ne-a invadat ochii si urechile prin sticla colorata care decoreaza fiecare casa de roman. Celebrii covrigei cu vin, covrigei mai fini, denumiti Gran Papa. Covrigeii au devenit celebri nu datorita gustului (caci nu stiu cine s-a repezit sa-i guste), ci datorita unei reclame agresive si cel putin bizare. Un videoclip ce imita un hip-hop in reluare, cu alura de manea si cu vocea extrasa parca din Cosmar pe Elm Street, cunoscuta serie de filme horror. Un domn ce se agita ingreunat de kilogramele lantului de la gat si orbit de stralucirea din jur repeta aceeasi fraza plina de sex appeal: co-co-co-vrigei cu vin, co-co-vrigei mai fini. Apoi indeamna o domnisoara sa-i infulece, impingandu-i seducator pe gat.
Si uita asa ajungem la reclamele romanesti. Seductia joaca un rol important in acestea. De la gospodinele care atentau la postas in reclamele la detergent pana la ciocolata pentru copii ce se scurgea languros de pe buzele unei domnisoare pasionale, reclamele vor sa seduca privitorul si sa-l aduca in starea de a-i curge bale de pofta. Dar ceea ce reusesc cel mai adesea este sa-i aduca in starea de a le curge nervii din cap de iritare. O alta caracterista este complexitatea reclamei si decorul pompos si total neadecvat. Pateu la opera si un porc care urla Ficat, Ficat, detergent in insule exotice cu palmieri, soacre in serial si ligheane in cap pentru o apa plata si lista poate continua. Biscutii Gran Papa se prezinta privitorului intr-o scena desprinsa parca din Mondenii ce aduna cate o sfaraiala din J. Lo si Eminem. Si poate un pic din BUG Mafia. Dar in varianta caricaturala.
Stiu ca in tarile civilizate se face un studiu de impact pentru reclama produsului pe un lot experimental de potentiali clienti. Intre pui care zboara, porci care tipa si cantareti care sufera de laringita mi-e greu sa-mi dau seama din cine ar fi putut fi compus lotul experimental pentru reclamele romanesti.
Numele insa mi se pare cel mai potrivit. S-ar traduce biscuiti Tataie. Nu sunt la fel de durabili precum erau anticii biscuiti Albinuta, dar au tot viitorul inainte. Sau macar speranta.
Ce concluzie trage reclama: fin inseamna pentru fiecare altceva, pentru noi inseamna frageziti cu vin.
Ce concluzie tragem noi: obrazul subtire (fin) cu cheltuiala se tine. La asa buget, asa reclama.
Pe maine dimineata asadar,
Cristina


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu