joi, 10 aprilie 2014

Adam si Eva reloaded

Daca esti nevoit sa iti pierzi nitel vremea prin aeroport, nu ai mare lucru de facut. Asisti plictisit la o bazaiala constanta, intrerupta doar de fetele incruntate ale unor angajati sau de engleza stalcita a celui care anunta ca pasagerii zborului pentru Frankfurt sunt iurgentlay invaitad for boarding. Exista doua feluri de invitatii, unele sunt doar o simpla invitatie, altele sunt de urgenta. La a treia deja se poate dovedi inutil sa te mai prezinti daca te-ai luat cu niscaiva cumparaturi autohtone, dar cu aer occidental.
Asa ca aveam la indemana o carte, care a reusit sa ma absoarba cu totul si sa imi trezeasca hohote de ras spre uimirea celorlalti companioni scufundati in Facebook. Femeile vin de pe Venus, barbatii de la baut este un dialog spumos intre Simona Tache si Mihai Radu, pe multe alocuri neortodox, dar foarte autentic. O imagine deloc anodina a relatiei conjugale asa cum este ea privita la microfibra optica. 
O Ea vigilenta, harnica, gospodina pana la Dumnezeu, o Bubulina, vorba celebrului cantaret, sensibila si gata sa rezoneze cu minunatiile sau nedreptatile universului. Un El agale, lenes, derutat, plin de liniste, incarcat de defete, innamorat de sosetele lui pana peste cap si incapabil sa cumpere un bors de calitate. 
Este pana la urma o demitizare atat de evidenta a cuplului matrimonial decazut de mult din Rai, dar ramas captiv in ideal. "Sa nu va imaginati ca in gradinile Raiului barbatul nu scuipa coji de seminte in capul sarpelui sau nu-si lasa frunza nespalata aruncata aiurea in poteca."
O fi haz de necaz, o fi sa moara si capra vecinului daca a noastra sufera de raie, nu stiu ce o fi dar este foarte bine scris si trecut prin venele fierbinti care nu stiu sa minta.

"Cum veneam asa spre casa, m-am impiedicat si am cazut intr-un butoi mare cu bere. Am vrut sa inot, dar m-am trezit ca nu mai stiam. Pur si simplu nu mai stiam sa inot, iti dai seama? Am inghitit bere pana m-am inecat. Am murit, iubito. Dumnezeu sa ma odihneasca, ca am fost un om bun. 
O lacrima i-o ia la vale pe obraz.
-Pai, eu vad ca esti viu.
-Sunt viu? se mira, tragandu-si mucii si stergandu-si repede lacrima cu maneca.
-Da.
- Inseamna ca am avut moarte clinica si mi-am revenit, dar crede-ma pe cuvant, am fost mort."

No comment.

Pe maine dimineata asadar,

Cristina 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu