marți, 4 februarie 2014

Scufita Rosie si Heliade Radulescu

Se facea ca intr-o zi, pe cand in padure era iarna, s-a intalnit Scufita Rosie cu Heliade Radulescu. Scufita se pastra bine pentru cei 40 si ceva de ani ai ei si dupa ce scapase cu viata din inecarea prematura a Titanicului, dar si din bratele vanjoase ale lui Kate Winslet. De atunci, evadase practic pe culmile gloriei urmand ecoul celebrei strigari "I am the king of the world". Heliade Radulescu, ceva mai in varsta nitel, dar inca cu ochelarii tepeni pe nas si ruj rosu, cu vocea inconfundabila, inca mai rememora declinarea sudalmelor din engleza in romana, cu transformarea de rigoare, care il facuse celebru. 
Heliade o privi pe scufita de sus pana jos si invers si ii spuse: Aud ca ti-ai tras un film cu lupi. Scufita rusinata lasa capul in jos. Da, pe Wall Street l-am tras. Nu-i mare lucru de capul lui, continua Heliade. Pe mine sincer m-a cam luat somnul la el. Poate pentru ca lipseau bunicutele din el, intreba curioasa Scufita? Erau numai puicute una si una pe acolo. Nu, cred ca de la bani. Eu cand vad multi bani ma ia asa cu un cascat. Da de filmu' meu ai auzit? Care, zise Scufita, ala cu zburatul? Da, draga, e o metafora, ca nu zboara nimeni. De fapt, toti merg cu motocicletele. Aaaa, e treaba aia din reclama, adauga Scufita, cu respectul se capata, nu se ia cu forta? Nu, draga, e ceva ezoteric, se rasti Heliade. Ezo...ce?  Ezoteric, rase Heliade. Habar nu ai tu e ce aia. Hai ca ma grabesc la Berlinade. Tu ramai pe aici si pierde vremea. A si stii ceva, eu mai fac si partea a doua si partea a treia. Scufita il privi mirata si apoi zambi: eu le-am bagat pe toate trei intr-un singura.
Heliade ramase cu gura cascata. Nu stia ca se poate asa ceva.
Pentru cei care au simtit ceva ceata si ezoterism citind mica istorioara de mai sus, ea este o parabola. Intlanirea dintre filmul romanesc, reprezentat de cine alta decat Irina Margareta Nistor si filmul american, reprezentat de nimeni altul decat Leonardo Di Caprio. 
Morala: nu poti compara puricele cu elefantul si nici nu iti poti lua zborul cand ai buzunarele doldora de bani. 

Pe maine dimineata asadar,

Cristina 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu